Two things at the same time.

skrev i inlägget innan att jag skulle skriva lite mer om frisör lektionen vi hade idag, så tänkte väl ge det en chans nu och berätta lite om vad som hände. Så först så fick vi lite sovmorgon och fick en halvtimmes extra att sova som var as skönt. allt gör skillnad. Sen när vi kom så gick först våran ena mentor annika igenom hur man klipper med kniv för vi har inte haft lektion om det tidigare mer än om man gått igenom det med handleraren på salongen. Så det var väldigt intressant och lärorikt att ha en lektion bara till det. Och att hon sedan visade på en riktig kund när hon bara använde kniv. riktigt plus, frisyren blev väldigt snygg! man skulle dock vilja prova på själv på kanske en docka och bara testa exakt hur en sån funkar även fast man lär sig vart efter och att det inte är så svårt som man kanske skulle kunna tro att det är. Det gäller bara att man är försiktig. Dock måste jag införskaffa mig en ny för den jag har är inge bra och annika sa något om att man inte får ha sådana längre fast vi köpte dem i ettan och ifrån skolan. ?.
 
 
En bild på hur en sådan kniv ser ut. (sådan som jag ska köpa).
 
Men det var bara halva lektionen eller den ena, på den andra lektionen som är direkt efter kom Eva-lill och visade en teknik hur man gör och kan tänka för det ska bli så bra resultat som möjligt och visa hur man gör och kan göra på så enkelt sätt som möjligt och även spara lite tid. (egentligen är det här ett kundpass, så därför det är "två" lektioner i ett). Och då gjorde hon först utväxt färg mot 50% gråandel och sedan slingor på det men bara den biten som var mörkare. Och kunden som var våran försäljning och service lärare ville ha lite sling effekt så hon la hela passer när hon slingade. Resultatet blev hur bra som helst! såg äkta och flöt in jätte bra i håret. Sen visade hon även lite styling och berättade vad man ska och kan tänka på när man fönar och ska fixa ett hår. RIKTIGT bra saker som är bra att veta, tyckte iaf jag. Styling är svårare än man tror och som hon sa. "man vill att det ska se ut som håret är så fint naturligt, och att man inte lagt massa arbete på det fast det egentligen är det". Så himla sant. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0